روشن نگه داشتن کامپیوتر هنگام رفتن برق
ممکن است شما هم گاهی مشغول کار با کامپیوتر بوده اید که ناگهان برق میرود و کار شما نیمه کاره میماند ، حتی ممکن است بر روی یک پروژه بزرگ کار میکردید و اطلاعات را ذخیره نکرده بودید اما با این اتفاق تمامی زحمات شما از دست می رود. پس باید چاره ای بیاندیشید ، قصد داریم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون خریداری دستگاه خاصی کاری کنید که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود!
روی دسکتاپ یا صفحه اصلی راست کلیک کنید.سپس گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید.
بعد به قسمت Settings میرویم. و بعد به گزینه advanced مراجعه کنید.بعد بهadaptar میرویم و properties را میزنیم ، سپس بهrescoures میرویم وmemory range رو انتخاب میکنید.و بعدok کنید.
حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوض امتحان کنید.

دوستان توجه کنید که ممکن است این ترفند بر روی بعضی از دستگاه ها جواب ندهد


 

شماره سریال جادویی برای تمام  نسخه های  ویندوز XP

آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ در این ترفند قصد معرفی یک سریال جادویی را داریم که با استفاده از آن میتوانید تمامی ویندوزهای XP را رجیستر کنید! مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید. جالب اینکه اگر این شماره سریال را به خاطر بسپارید ، از این پس اگر بخواهید برای هر کس ویندوز نصب کنید از نظر او فردی نابغه محسوب خواهید شد ، چرا که گویی تمامی شماره سریالهای ویندوز XP را حفظ هستید! در صورتی که خودتان میدانید از همان سریال جادویی استفاده کرده اید.

به هنگام نصب اولیه ویندوز
XP ، از شما تقاضای وارد کردن شماره سریال (ترفندستان) میشود.
سریال جادویی عبارت است از:

Jbc46-q42fd-pggmc-kp38y-6mqd8


تغيير پسورد Xp بدون دانستن پسورد قبلی

همون طور که ميدونيد براي عوض کردن پسورد در ويندوز XP مي بايست پسورد قبلي  را تايپ کرد و سپس مي توان پسورد جديد را جايگزين کرد. شما مي توانيد با  استفاد از اين ترفند بدون نياز به دانستن پسورد قبلي ، پسورد جديدي را بر روي سيستم قرار دهيد.  از منوي استارت گزينه ي run رو بزنيد بعد از اون control userpasswords2 رو

 تايپ کنيد از منويي که باز ميشه اسم username ها رو نوشته روي هرکدوم که کليک  کنيد اون پايين يه گزينه داره به اسمه reset password اونو که بزنيد دوبار   پسورد دلخواه خود را تايپ کنيد .


افزايش كارآيي درايوها

در ويندوز حذف و كپي فايل ها در يك درايو باعث مي شود تا تمام محتويات يك  فايل از نظر فيزيكي در هارد كنار هم قرار نگيرد و به قسمت هاي مختلفي تكه تكه  شود اين اتفاق باعث كاهش كارايي در دسترسي به فايل ها مي شود براي حل اين مشكل بايد درايو را Derag كرد. براي اين كار روي درايو مورد نظر خود كليك  راست كرده properties را انتخاب نماييد. در پنجره اي كه باز مي شود وارد قسمت  tools شويد. در بخش Deragmentation روي Defragment Now كليك كنيد. با اين كار  برنامه Defrag اجرا مي شود.  با كليك روي Defragment در اين برنامه مي توانيد فايل هاي تكه تكه شده را به  هم بچسبانيد. دقت كنيد كه در هنگام Defrag كردن يك درايو اطلاعاتي روي آن ننويسيد چرا كه باعث اختلال در كار برنامه مي شود.


چندين برنامه در XP هستند که مي توانيد آنها را از منو Run اجرا کنيد :
1- برنامه Disk Cleanup براي تميز کردن هارد ديسک بنويسيد:
cleanmgr.exe
2- برنامه Clipboard Viewer براي ديدن محتوي کليبورد بنويسيد:
clipbrd.exe
3-برنامه براي چک کردن فايل هاي ويندوز:
chkdsk
4-برنامه اي براي آنها که چشم هايشان ضعيف است :
magnify
5-برنامه سخنگوي ويندوز براي نابينايان :
narrator
6-پيدا کردن تمامي جزئيات سيستم عامل :
winmsd
7-برنامه اي براي کساني که ويندوز xp دارند وخراب شده است(سي دي وينوز هم لازم است) :
sfc
8-بدون هيچ برنامه اي فونت طراحي کنيد(در ويندوز xp) :
eudcedit
9-محيط داس در ويندوز xp :
cmd
10-پيکر بندي سيستم (sturtup) :
msconfig
11-محيط ريجستري ويندوز :
regedit
12-پارتيشن بندي ويندوز xp بدون هيچ گونه برنامه اي : 

بر روي my computer کليک راست کنيد وگزينه ي Manage راانتخاب کنيد. بعد از باز شدن
پنجرهComputer Management
در قسمت سمت چپ گزينه Disk Management را انتخاب کنيد.